Kläckning

Så var det då plötsligt en spricka i ett av äggen i äggkläckningsmaskinen. Det var tre dagar före den dagen jag trodde det skulle ske. Den första tog sig snabbt ur ägget men sedan hände det inget mer så jag började oroa mig för att det inte skulle bli fler. En ensam anka är det synd om så jag kikade ofta om det var något på gång.


Ettan

Dagen efter kom nästa. Den fick jag hjälpa lite för den hade svårt att knacka ett tillräckligt stort hål på skalet. Nu har de två flyttat över i en liten fågelbur och så håller jag värmen på dem med en lampa över. De har just börjat äta och dricka.


Tvåan

För en minut sedan kom nästa ut ur sitt skal. Den får ligga kvar i kläckaren till i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0