Vaccinationsdags

Nu har jag vaccinerat alla hästarna. Miljon och Dominans var inte aktuella denna gång men alla de andra. Det blev 11 stycken. Veterinären går först igenom alla vaccinationskort för att se vilka som ska ha influensavaccin (varje år) och stelkrampsvaccin (var 3:e år). Vi skriver upp det på en lista och sedan går vi runt till alla hästarna. Några vaccinerar vi i hagen men de lite fegare plockar jag in i stallet. Det går så fort när de får sin spruta så oftast hinner de inte ens märka det.

Veterinären fick också kolla Bouchettes hälta. Det var vänster fram och det synte tydligt när jag sprang med henne på vägen och det lutade lite neråt. Nu har jag fått lite inflammationsdämpande till henne som hon ska äta en vecka. Han tyckte att hon kunde gå i hagen men jag funderar på att ställa in henne i box en vecka och bara gå promenader tre gånger om dagen så att hon får röra på sig. Tror faktiskt att stillheten kan göra henne gott.

Det var två som gissade på sista "veckans fråga". Båda gissade på Musseron men det var faktiskt han pappa Miljon på bilden. De är så lika i bläsen men det finns några små skillnader. Roligt att några vågar gissa trots att det är knepigt.


Miljon på tävling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0