På kurs

Torsdagar har verkligen varit kursdagar nu under våren. Både Grön omsorgskursen och Naturturismkursen har de lagt på torsdagar. Som tur är går varje kurs varannan vecka så därför har det inte blivit några krockar.

I dag var jag på kurs i Stallarholmen. Det var väldigt intressant för hon som var inbjuden pratade om att bilda ekonomisk förening om man är fler som vill samverka kring något. Det kan egentligen vara vad som helst. Jag har aldrig tänkt på denna möjlighet och vill man ha hjälp med avtal och liknande så finns det gratis i varje län.

På vägen hem stannade jag och handlade lite. Gick faktiskt in i Coop forum som byggts bredvid Willys. Det var första gången. Blev otroligt positivt överraskad för de hade så fina varor och en jättefin fisk-köttdisk. Bra priser var det också. Det blev lite inköp på Jysk och Karlsson också. De ligger precis bredvid.

Till middag åt vi lax med en chevresås. Jag har fått låna en receptbok med LCHF-mat av en kompis. I går prövade vi biff med jordnötssås och i dag alltså laxen. Det är några smarriga efterrätter i boken också så jag ska nog prova en till helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0