Miljon på operation

Direkt på morgonen lastade jag och min medryttare Miljon i transporten. Han skulle till veterinärkliniken i Valla för att visa upp sin ink. Jag hade först skickat några kort på den men eftersom jag ändå skulle hämta en medicin som man ska ha och pensla inkar med så tog jag med Miljon för att veterinären skulle kunna bestämma om det var bäst att skära bort den eller ej. Per, som veterinären heter tyckte direkt att den skulle opereras bort och att såret skulle sys ihop.

Jag fick lämna Miljon på kliniken och de skulle söva honom på eftermiddagen och göra operationen. Halv åtta på kvällen skulle jag
hämta hem honom. Det tar en timme till kliniken utan transport och en kvart mer om man har häst med sig. Jag hade lämnat transporten där nere så jag tog mig dit på en timme. När jag satt och körde tänkte jag att jag idag kört i 4,5 timmar med bilen. Det är nästan lika lång tid som det tar att köra ner till Skåne och hälsa på barnen.

När jag kom fram till Miljon mådde han inte alls bra. Han skakade något förfärligt så vi fick packa in honom i flera täcken. Temperaturen hade sjunkit långt under den normala så han frös helt enkelt. Jag fick ingen häst med mig hem för veterinären ville ha honom under uppsikt ett tag till. Kändes lite pyrt att offrat kvällen till ingen nytta. I morgon startar jag läger så jag får se om jag hinner hämta honom innan. Annars får han stå kvar till söndag kväll.


Miljon och Martina som numer bor i Skåne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0