Första lodjuret

Nu har jag sett mitt första vilda lodjur. Spännande! Jag och Ylva skulle leda upp Miljon och Musseron till hagen, Golfbanan. Vi hade hunnit ut ur stallet och kommit en liten bit in emelllan hagarna i gången upp när jag plötsligt får syn på det. Det står precis vid stängslet ut mot vallen uppe vid eken. Musseron får syn på det så han stannar och tittar. Lodjuret står lugnt och tittar på oss och sedan strosar den iväg. Helst hade jag släppt hästen och gått upp för att se när den gick över gärdet men det gick ju inte. Musseron gjorde sig ingen större brådska eftersom han misstänksamt hela tiden tittade efter den stora katten. När vi väl kom upp så högt så att det gick att se ut över gärdet så fanns det inget lodjur där.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0