En mellandag

Efter en skön lång sovmorgon tog jag itu med sådant som samlats på hög under lägret. Först var det en del telefonsamtal som skulle klaras av och sedan åkte jag iväg till Sparreholm. Vi har beställt nya knivar till slåttermaskinen och de hade kommit. De har även en massa hästsaker så jag passade på att köpa några nya grimskaft och så sålde de ut en flaska kylgelé. Perfekt för den gelén jag har är inte så mycket kvar i. På hemvägen handlade jag inför midsommaraftonen. De hade fått in så fina jordgubbar dagen till ära så jag köpte lite mer än vad som ska vara på tårtan. De här "gubbarna" smakade precis som svenska ska göra när de är som bäst.

Rasmus medryttare och jag red ut en sväng på eftermiddagen. På kvällen skulle hovslagaren komma och sätta på en sko på Totte som han klivit av sig. Hovslagaren kollade också Bilbo och tyckte inte att han visade några tecken på fång längre. Nu ska han vila lite till så ska det nog sedan gå att sätta igång honom igen. Musseron är fortfarande halt så han fick kolla honom igen för tredje gången. Nu äntligen fick han hål på hovbölden. Bara ett litet hål för den sitter så illa till men nu ska den nog tömma sig. Hela hoven blev inslagen i ett jodopaxbandage som ska sitta på ända till söndag.


Musseron har ont i hoven

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0