Växer så det knakar

Så här stora har ankorna redan blivit.



Man kan genom att lyfta upp dem fastställa om de är hanar eller honor. Vi har inte gjort det men jag tror att den vita är en hanne och de två andra honor. Jag har lyssnat på dem ordentligt när de går runt så jag är ganska säker.

De har nu fått en balja som är lite större och varje dag badar de flera gånger. Två i taget får plats att plaska runt. Det svåra är att hitta något som är stort men inte så högt och så måste det tåla att man välter ut vattnet. Ankorna har nu fått en riktigt stor hage att vara i.

Jag har bokat en ankhona med fyra ankungar från en kurskamrat. Hon bor vid Nyköping så jag ska ta och åka dit så fort jag hinner. Då kommer jag ha en liten flock på 8 ankor sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0