Svalungar

Nu har svalungarna som bor i sadelkammaren kravlat sig ur boet. Först var det en som satt på en sadel. Det blir ganska skitigt efter dem så jag fösökte lägga en handduk på sadeln och sätta ungen på den men då blev den rädd och ramlade ner på golvet. Nästa dag satt det två svalungar på sadeln och i dag var det fem stycken som satt på rad. De är så förfärligt söta och rör man dem inte så kan man komma hur nära som helst.



I förmiddags var det så svalt så jag var t o m tvungen att ta en tröja på mig när jag fikade i skuggan under körsbärsträdet. Passade på att plocka en bunke med krusbär när solen inte stekte. Komponerade sedan ett recept på en krusbärskaka. Den blev jättegod. Till serverade jag kardemummagrädde. Tänk att man klarar sig så bra utan socker. Jag är helt avsockrad och känner så mycket andra smaker i allt. I kakan hade jag lite rivet citronskal och det passade väldigt bra ihop med de syrliga krusbären.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0