Nya ankor

Nu har jag varit och hämtat hem min nya lilla ankfamilj, en hona och hennes fyra ungar. Hon som sålde dem tyckte det var bäst att honan åkte i en kartong och ungarna i en. Det var lite hojtande när vi stoppade ner dem men sedan var det tyst. Jag började min färd hemåt som skulle ta drygt en timme. Så fort jag började köra började ankungarna låta och deras mamma svarade. Jag hade inte hunnit långt när jag fick syn på ett ankhuvud i backspegeln. På något sätt hade honan lyckats trycka upp huvudet i springan i kartongen. Jag insåg att jag inte skulle kunna öppna bagageluckan för då kunde hon smita. Det blev att kravla sig in i baksätet och försöka fånga ankan som nu hoppade runt allra längst bak. Fick tag i henne och ner i kartongen igen. Band snöret lite annorlunda runt lådan och resten av resan gick bra.

Nu är hon och ungarna installerade i en hage i ankhagen. De får vara för sig själva ett tag så att ungarna hinner växa till sig lite mer innan de alla får gå tillsammans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0