Laddad inför vintern

Så här underbart härligt ser det ut på vår gårdsplan nu.



Jag förstår att ni kanske inte förstår hur de fula ensilagebalarna kan ge mig så positiva känslor. Men nu har jag foder så det räcker för hela vintern och det är en helt fantastisk känsla. Det har aldrig hänt tidigare att jag fått ihop så mycket vid första skörden. De andra åren har jag alltid fått kämpa med en andraskörd också. Nu kommer jag ha massor med bra beten till hästarna under hösten i stället. Bara det kommer regn någon gång så det börjar växa.

Jag har också kvar så mycket halm av det jag köpte i fjol så det kommer räcka under en hel vinter till.



Skönt att samlat i ladorna redan nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0