Ett dygn i traktorn

Oj vad jag är trött. Jag kommer nog ha träningsvärk i armarna i morgon när jag vaknar. Det har varit en tuff dag och det har varit en dag med oflyt. Jag gick upp extra tidigt och slog gärdet som jag planerat. Det tog 4 timmar. Full rulle hem för lite fika, fixa vatten till hästarna, flytta några så de slapp bromsarna och så iväg igen. Nu skulle det strängas. Jag körde i 50 minuter men sedan var jag tvungen att gå hem för att ta emot våra gäster. De var 45 minuter försenade så jag passade på att äta lunch medan jag väntade på dem.

Efter att jag visat dem stugan satte jag mig i traktorn igen. Nu började strulet. Jag hann inte många meter så såg jag att däcket uppförde sig konstigt. Hoppade ut och tittade och konstaterade att det höll på att lossna från fälgen. Det var bara att knalla hem för att hämta en annan traktor och en massa verktyg för att ta loss maskinen.

Traktorn hemma hade slätterkrossen på så den var jag tvungen att ta av. Det gick galant till sista traktorarmen. Där satt den fast för armen var maximalt åt sidan och då gick det inte att lossa maskinen. Jag testade alla varianter och efter 20 minuter lyckades det. I väg till gärdet för att ta av strängaren från den trasiga traktorn. Det gick bra tills jag insåg att stödhjulet fattades. Det var bara att gå hem igen. Jag var på gärdet hos grannen och slog så det var en bra bit. Tillslut fick jag loss traktorn och kunde köra den försiktigt åt sidan. Sedan var det dags att koppla på redskapet på den andra traktorn. En struldag kan det bara inte gå bra så naturligtvis fick jag inte dit kraftuttagsaxeln. Jag drog och slet och försökte vrida så det skulle passa. Här skaffade jag mig min träningsvärk. Efter mycket slit och svett så gick det.

Sedan körde jag och körde och körde. Jag startade halv nio i morse och kom tillbaka kl 23.00. Det blev många timmar i traktorn. Middag blev det kvart över elva. Tur att man äter LCHF så man inte dör när maten blir sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0