Vilken tur jag hade

Nu i hlegen var jag och Anders i väg för att laga min bil som stod kvar där jag var på kurs helgen innan. Reservdelen hade kommit på posten och vi hade ett helt däck med oss. Typiskt nog så började det snöa en massa just när vi närmade oss stället. Det tog ett tag att byta och så på med däcket. Anders upptäcker då att fjädern vid det andra framhjulet är av på samma sätt. Vad märkligt. Om jag hade dundrat ner i en grop med bilen hade jag förstått men nu på vintervägarna är det ovanligt jämnt att köra.

När jag tänker på vad som kunde ha hänt om jag kört in den avbrutna fjädern i däcket när jag legat på större väg i 90 km/timmer blir man förskräckt. Ibland ska man ha lite tur. Vi lyckades i alla fall få hem bilen till gården så nu står den och väntar på en ny reserdel till den andra sidan.


Avbrutna fjädrar med sylvass spets

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0