Vaccinationsdags

I dag fick Dominans sin andra vaccinationsspruta så nu är han skyddad mot hästinfluensa och stelkramp. Jag glömde nästan att ringa veterinären på morgonen men kom ihåg det i sista sekund. Tur var det för den första och andra sprutan ska tas med mellanrum som max får vara 90 dagar. I dag hade det gått 90 dagar. Dominans fick så mycket beröm av veterinären för att han var så trevlig och har så stort förtroende för människor. Han tyckte också att han var väldigt fin.


Så här liten och söt var Dominans som nyfödd. Nu har han hunnit bli rejält stor. Fast han är fortfarande lika söt.

När veterinären ändå var här fick han ta en titt på Bouchette också. Jag ville bara han skulle kolla hennes rörelser så att allt såg bra ut. Jag longerade henne på ridbanan och sedan fick jag springa med henne på rakt spår. Han tyckte hon var OK men tog för sig lite dåligt med bak. Kanske hade hon lite träningsvärk för vi har tränat på ridbanan två dagar i rad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0