Underverk med nålar

När vi var ute på ridtur under jullovet red jag bakom Elin. Jag tyckte att hon så sned ut i bakdelen så jag bestämde mig för att ringa min equiterapeut. Innan han hann komma hit kände jag också att Bouchette fick tillbaka lite av sin spänning i ena sidan. Det känns när det händer för när jag rider lyfts min skinka på ett annat sätt i sadeln.


Elin uppställd för behandling

Sverker kom idag. Han jobbar mest med akupunktur. Jag gillar det sättet för det är så effektivt. Alltid händer det så stora saker med hästarna. Han började med Elin. Jag hade rätt att hennes bäcken var på olika höjd och det var rejält också.


Nålarna monterade

På Bouchette hittade han också genast problemet. Han är så skicklig.


Undersökning av Bouchette

Elin svarade mycket bra på behandlingen och hela snedheten försvann. Bouchette skulle inte heller behöva någon mer behandling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0