Snö, snö, snö

Jag började dagen med att köra bort snö från ridbanan. Mitt i allt började det snöa i otroligt riklig mängd och samtidigt var det en del blåst. Det blev helt omöjligt att se var man skulle köra men jag hade bara lite kvar så det ordnande sig. Sedan skulle vi ut och rida. Rasmus medryttare hade också lyckats ta sig hit med bil. Det tog inte många minuter när vi suttit upp innan vi var helt täckta med snö. Elin, Bouchette, Rasmus och Chassi gick iväg på led. Redan vid brevlådan kändes det som vi var ute på en strapatsrik resa. Lite som när man läser en roman om människor som kämpar sig igenom snöstormen. Lite häftig känsla faktiskt. Vi red en sväng runt Årby. Inne i skogen var det mysigt, hästarna pulsade och vi ryttare fick ducka för snötyngda grenar.


Snödränkt landskap innan dagens snöfall

Mina hjälptjejer skulle hem med bussen på eftermiddagen så Anders körde ner dem till samhället. Samtidigt skulle medryttaren åka hem men hon körde först fast i vår lilla backe inne på gården. När hon var loss kom hon bara till backen vid Årby, där fastnade hon igen. Jag tog traktorn bort och där kom Anders från andra hållet. Med lite lirk lyckades Anders backa ner hennes bil och passera traktorn. Jag fick gå uppför backen och börja backa undan Anders bil och han plogade vägen förbi Årby. Det hjälpte inte för när hon skulle ta sig upp för backen igen så körde hon fast . Det blev att dra upp bilen med traktorn. Sedan tog Anders bilen och körde framför hennes bil ända ner till Stjärnhov. Det var 1 dm snö på vägarna och plogbilen hade inte varit framme än. Vi har fyrhjulsdrift så den tar sig fram bra så då kunde hon följa i samma bilspår. Stackars min medryttare. Det blev en riktigt tuff dag.


Snö är roligt för då går det att tolka efter häst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0