Rejäl sårskada

Dominans har nog lekt för mycket med Bouchette för helt plötsligt hade han lyckats skära upp ett sår på ena bakbenet. Från början så var det inte alls djupt ut och det var väldigt fint. Men hästar är konstiga djur för de får nästan alltid infektioner i sina sår. Vädret med kyla är ju gynnsamt och det är rent med snön. Trot det så försämrades såret när jag var borta på kurs så benet var som en stock på söndagen. I morse ringde jag veterinären men när jag kom ner till Dominans tyckte jag benet ändå inte var lika svullet och såret såg ganska OK ut. Jag tog några bilder som jag skickade till veterinären. Vad praktiskt det är att göra så. Nu valde han att inte åka hit för han skulle i alla fall inte kunna göra så mycket. Jag ska pensla på en vätska som jag ändå hade hemma redan. Den ska förhindra att det bildas svallkött. Nu håller vi tummarna för att det läker fint utan en massa annan medicin.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0