Massor med skinn

Nu har jag fått hem två fulla säckar med fina får/lammskinn. Det är "skörden" från 2010 som nu varit på beredning i Tranås. De flesta är grå i olika nyanser men även en del vita, ett svart och ett brunt. Det bruna är tackan Dockan som fick lämna livet för att hon hade haft juverinflammation som gjorde att hon bara hade en spene. Oftast fick hon tre lamm och då blev det problem. Det största grå skinnet är från vår elaka bagge. Jag har haft många olika baggar under åren men den här sista var det värsta jag mött. Det var verkligen livsfarligt att ta sig in i fårhuset när han var där. Både Anders och jag drog en lättnadens suck när han togs bort. Då hade vi stått ut i tre år med honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0