Kurs med gräsligt slut

Jag varit på kurs under både fredagen och lördagen. En spännande kurs som handlade om hur mycket man faktiskt kan påverka att rätt saker händer. Har man negativa tankar inte tror att man ska lyckas då gör man inte heller det. På kursen jobbade vi med olika metoder för att inte hamna i detta negativa tänkande.  Jag var ganska trött i huvudet när de två kursdagarna var slut och såg fram emot att åka hem och äta lite gott och sedan sjunka ner i gungstolen.


Här på Fräkentorp var vi på kurs

Kursen var på en gård en liten bit utanför Malmköping så jag hade ca 3 mil hem. När jag startade bilen inne på gården fick jag motorstopp för det var trögt att köra bakåt. Ibland ramlar det ner snö så man får köra över en liten kulle så jag tog lite fart genom att gasa på bättre. Jag började sedan köra framåt men kom inte många meter för det kändes så konstigt i bilen. Stannade och klev ut och konstaterade att ena framdäcket var helt tomt. Punka! Vi ringde på mannen som var i lagårn och han kom och hjälpte mig att byta däck. Det tog tid men till slut så startade jag bilen och började rulla iväg. Kom efter en liten snutt ut på allmänna vägen men oj vad det lät. Stannade genast. Det måste vara något som däcket skrapar mot tänkte jag. Det trasiga däcket var helt sönderskuret och jag blev rädd att det skulle hända med reservdäcket också. Mannen såg att jag hade stannat igen så han kom efter. Han började känna efter innanför däcket och det visade sig att att fjädern gått helt av. Spetsen som bildats vid brottet var supervass så det var den som hade skurit sönder däcket. Vi fick loss den ena trasiga biten men resten satt kvar men med spetsen inåt. Sedan fick jag backa tillbaka bilen hela vägen till deras gårdsplan och få in den till sidan så den inte stod i vägen. Min kompis Eva som vi hade kursen hos fick offra sin lördagkväll och köra hem mig till Rocklösa. Oj, vad jag var trött när jag väl kom hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0