Fruktsansvärt väglag

I dag var det bestämt att Henry skulle åka till sin fodervärd. Vi hade kommit överens om att jag skulle köra honom till hans nya stallplats. Jag tycker det är en bra modell. Främst för hästens skull för när jag är med hästen i den nya miljön och ställer in i rätt box upplever jag att den tycker det är helt OK. Det skulle nog upplevas värre för hästen om den ska kliva in i en transport den aldrig sett med konstiga lukter, åka med främmande människor och landa på en helt ny plats. Inget hemvant och ingen trygghet alls.


Henry kommer tillbaka 1 maj och då är det grönt i naturen igen

Hos oss snöade det på tvären hela dagen och jag gick och väntade på att vädret skulle bli bättre så vi kunde komma iväg. Anders erbjöd sig att åka med så vid tre åkte vi iväg. Det snöade betydligt mindre i alla fall. Vår första lilla väg var ganska skaplig men när vi kom ut på Öllösavägen var den helt oplogad. 1 dm blötsnö som bil och transport slirade sig igenom. Vi såg fram emot 57:an som vi trodde skulle vara bättre. Det var den inte. Här hade de vräkt på salt men inte plogat så det var inget bra underlag. Til lslut var vi i Järna och så upp på motorvägen. Otroligt inte plogat där heller. Har alla plogbilar tagit semester? I Södertälje svängde vi av mot Grödinge och nu äntligen var det en vanlig vinterväg som sett plogen under dagen.


Henry i sin nya box

Henry knallade in i sin box i sitt nya stall och kollade lite mot boxkompisarna men ställde sig sedan och åt. Jag blev lite imponerad av min kille. Fast han inte åkt transport på flera år så klev han direkt in även om det märktes att han var lite nervös. Han stod som ett ljus när vi åkte och på den nya platsen följde han med perfekt utan att reagera med rädsla någonstans. Cool kille!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0