Snällaste som finns

Nu har Domina och Dominans stått inne på box i snart tre veckor. Det har gått mycket bättre än vad jag trodde. Fast det är väldigt mycket att mocka. Två hästar gör att boxen blir så smutsig och det är inte mycket halm som går att återanvända. Jag känner i ryggen att jag tappat mina mockarmuskler. Innan jag byggde lösdrifterna mockade jag ju minst 10 boxar om dagen. Det var inga problem för då var musklerna upptränade.

Varannan dag lägger vi om bandaget på Dominans. Det är många lager och moment och det är verkligen inte lätt att få allt att sitta på plats. Men han är en ängel. Står blickstilla och krånglar inget. Först gör jag rent med några tussar, sedan torkar jag med Lotagen som ska förhindra svallkött. Sedan ska det läggas på en kompress med Lotagen och därefter lite mer kompress på såret. Därefter kommer bomullen. Den går ända från kronranden upp till hasens början. Det är ett svårt moment för den ska lindas två varv. När jag är klar har jag alltid hela jackan full med bomullsfibrer. Bomullen hålls på plats med gasbinda som ska lindas ordentligt över hela området. Därefter lindar jag en stallinda över alltihopa.


Dominans med lindat ben och så ser man stygnen vid ögat

I morgon ska jag ringa till veterinären och kontrollera om vi ska på återbesök och om det snart kanske går att släppa ut dem i hagen igen. Det ser både de och jag fram emot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0