Sårskada igen

På eftermiddagen kom hovslagaren för att sko om Bilbo. Dominans blev så glad och upphetsad att det kom in en kompis i stallet så han studsade runt i boxen. Han har blivit så stor så det känns nästan som att han kan klättra ur. När Bilbo var klar ledde jag ut honom till hagen igen. Min medryttare Petra var i stallet under tiden så hon berättade vad som sedan hände.

Dominans blev ännu mer i gasen när Bilbo försvann så i sin upphetsning gick han omkull i boxen. Hästar är ju experter på att göra sig illa på ingenting så självklart lyckades han få ett sår vid ögat. Som tur var så hamnade det lite bortanför själva ögonvrån. Jag ringde veterinären direkt och efter en timme var han på plats för att sy.


Såret är på två ledder och behövde sys med sex stygn

Veterinären blev tvungen att droga honom kraftigt för han skulle ha bedövning vid ögat och det gällde att han var still och inte ryckte till. Vi blev också tvungna att bremsa honom. Mitt i när han syddes tog det lugnande medlet så kraftigt så han föll omkull. Resten syddes när Dominans låg ner.


En trött kille som nu fått lite uppiggande

När veterinären ändå var här fick han byta bandage på honom också. Det ska göras varannnan dag och det var dags i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0