Långdragen historia

Det tog ytterligare ett dygn innan Bouchette blev frisk från sin kolik. På morgonen red jag ut henne på en skrittpromenad. Hon klev inte på som vanligt när vi startade och efter ett par hundra meter drog hon in rumpan och spände sig. Därefter stegade hon på som vanligt så det var nog lite gas hon behövde släppa ut. Vi skrittade en lång härlig sväng i solskenet och var ute minst en timme. Hon var inte riktigt tillfreds med sin mage märkte jag efter ridturen för hon slog lite irriterat med svansen ibland.

När jag kom hem vid 17-tiden hade hon blivit dålig igen. Ville inte äta inte ens en morot och låg mest i lösdriften. Det blev att promenerar igen. Vi gick i rask takt fram och tillbaka. Det märktes att hon släppte lite gaser ibland för svansen lyftes lite. Efter 30 minuter verkade hon mer OK så då fick hon gå tillbaka ut till Grattis. Han hade stått och hojtat hela tiden när vi promenerade iväg och han blev ensam i hagen. Jag gick en gång till med Bouchette senare på kvällen men då verkade hon helt OK och mitt i natten när jag kom ner för en sista gång ville hon också ha mat.
I dag har hon varit sitt vanliga glada jag och verkar helt återställd.


Bouchuette återställd igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0