En epok är över

För 22 år sedan skaffade jag mina första tackor. De blev basen för min fortsatta avel och ledde fram till mina fina djur. De sista tre tackorna jag nu har haft kvar var alltså ätttlingar till dessa. Det hinner bli en hel del generationr på så lång tid. I dag var det dags för dagen då jag bestämt mig för att sluta med fåren. Jag har en duktig kille som är så lugn ovh fin med djuren som kom ut och hjälpte mig med att ta bort dem. Alla tre tackor har levt ett långt fårliv och sedan i augusti har de gått helt lösa på gården och kunnat beta där de har haft lust. Det blev ett bra slut.


En tidigare generation och släkt med den svarta tackan jag haft på slutet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0