En dag med släkten

Här på Rocklösa startar varje dag på samma sätt. Först är det djuren som gäller. Ankor och höns släpps ut ur sina hus och de får nytt vatten och påfyllnad av mat. Sedan ska två jätteskottkärror med ensilage lastas och köras in till först Bouchette, Domina och Dominans och därefter lika mycket till Mullegänget. Hos Mulle lägger jag fodret i nätburar för att de ska ha och pillra med länge. Lite kontroll på att vattenkopparna fungerar som de ska och sedan är det dags för frukost. Ska jag göra något speciellt under dagen behöver jag inte lägga mer tid på djuren.

I dag var det ju julafton så resten av dagen blev det matlagning, julbord, fika framför Kalle Anka, julklappsutdelning och så slutligen middag. Det var första julen med LCHF. Det mesta av det vanliga är OK men några special fick det bli. Jag gjorde en Jansson på rotfrukter och blomkål i stället. Den blev väldigt bra. Gjorde också egna köttbullar för numera gillar jag inte alla E-nummer och annat skit som de stoppar in i färdiga köttbullar man köper. Naturligtvis hade vi LCHF-bröd till de som önskade och så blev det inte risgrynsgröt utan LCHF-ris á la Malta utan risgryn. Den var så god så jag åt mig riktigt proppmätt.



Jag hade gjort lite chokladtryffel som konfekt men alla var så mätta så de sparar jag till en annan dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0