Överraskning i trädgården

Hajade verkligen till när jag tittade ut i trädgården i morse. Där under äppelträdet knallade min lilla ankflock omkring. De ska befinna sig i sin inhägnad som är omgärdad av ett elnät. Elen är inte påslagen men nätet har små maskor och går ända ner till marken. På något sett hade de ändå tagit sig ut. Jag räknade dem och alla var med.



Jag bestämde mig för att äta frukost innan jag motade in dem. När jag var klar hade de redan bestämt sig för att de ville in till sitt igen. Två hade tagit sig in men de andra sprang upprört utanför och försökte hitta en ingång. Jag upptäckte då ett rejält hål i nätet och det måste varit där de tagit sig ut. Det gick bra att få in alla och ingen gjorde någon insats till att försöka ta sig ut igen. Nu har jag lagat hålet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0