Målar

Jag är helt slut i armarna, handlederna och i tumgreppet. Har stått och målat rödfärg hela dagen. Rörelserna man gör med penseln sätter sina spår i musklerna känner jag. Det går an när man kan stå på marken men sedan är det stege som gäller och det är obekväma arbetsställningar och tungt att hålla i färgburken.

Jag hoppade mellan två sidor för när solen kom fram gassade det alldeles för mycket för att det skulle gå att måla. Ett par timmar senare gick solen i moln och då kunde jag återvända. På ett ställe i panelen kröp det in getingar i en ständig ström så jag hoppade över att måla närmast deras bo. Funderar på om de lägger sig tidigt på kvällen för då kanske jag kan måla klart det som sparats.


Nergården ska nu målas färdig

Allra högst upp kommer jag inte nå med stege så jag har två val - att hyra en byggnadsställning eller leja någon med skylift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0