Getinganfall

Jag bestämde mig för att att göra en liten vända ut i skogen med barngruppen på lägret idag. Det är yngre barn så det gick med många föräldrar. Vi red in i den lilla skogen där vi ridit varje vecka under hela sommaren. Jag gick i täten med Chassi. Vi var en bit in när Elin stannade till och började sparka med hovarna i marken och var irriterad. Vi red vidare men min tanke på getingar dök upp redan då. Därnäst kom Mulle som också blev irriterad och Mia likaså men den som verkligen blev anfallen av jordgetingarna var Isolde. Hon blev helt tokig när de bet henne. Det blev riktig kalabalik och det tog ett bra tag innan vi var ur skogen och det hela lugnade sig. Då visade det sig att en mamma fått två getingstick och min medhjälpare ett stick på foten.

Det märkligaste var att det inte funnits några getingar där tidigare och de kan väl inte bara plötsligt byggt ett bo när det nu är höst.


Isolde var den som råkade illa ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0