En tyst dag

Så var då sommarens ridläger över för denna gång. Det är både skönt och vemodigt på samma gång. Varje år förstår man inte riktigt vart sommaren tog vägen för det går alltid så fort. Det har varit så många inspirerande människor här och det är så roligt att varva med mamma-barnläger och barn/ungdomsläger.

I dag var första dagen utan läger och det var alldeles tyst på gården. En stor kontrast mot dagarna innan då det var liv och rörelse överallt. Jag har unnat mig en riktigt lugn och skön dag. Kört vatten till hästarna, hälsat på dem och fixat en ny badbalja till ankorna. Sedan har jag suttit ett bra tag vid skrivbordet och gjort momsdeklarationen som ska iväg till Skattkontoret i morgon. Jag har lyxat med att sitta och läsa tidningen riktigt länge vid frukost och fika, gått en sväng och kollat svamptillgången och pratat lite i telefon.


En bit god tårta som var över från lägret njöt jag av vid dagens kaffestund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0