Studieresa

Nu närmar det sig att få färdigt nästa tenta. För att få underlag till den och även få lite inspiration var jag i dag iväg på studiebesök till Östergötland. Där ligger en gård som bedriver Grön omsorg. Den låg ca 3 mil från Linköping ner mot Kisa. Jag körde lite fel på slutet så det tog nästan tre timmar att åka dit med bilen. Väl framme blev jag väl mottagen och guidad runt bland alla djuren av de som var där och hade daglig verksamhet. Det fanns både får, getter, minigrisar, kor, hästar, vaktlar, höns, kaniner, katt och hund på gården. Jag hade bakat två härliga chokladtårtor som jag hade med mig och bjöd på och det var väldigt uppskattat. När deltagarna åkt hem på eftermiddagen så fick jag en intervju med hon som förestår det hela. Intervjun ska ligga till grund för mitt arbete med tentan. Förutom de frågorna var det mycket annan information jag fick om hur det är att bedriva Grön omsorg på en gård.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0