Stor oro

I går kväll såg jag att Dominans var halt på ett bakben så jag gick ut i hagen för att kolla vad som hänt. Han gick riktigt stelt och verkade ha rejält ont. Det visade sig att han blivit sparkad. Träffen hade tagit uppe på hans bakknä. Det var ett sår och lite blodigt men jag var mest rädd att något skulle ha gått sönder därinne. Knäleden är ju inte så inbäddad i muskler. Jag tvättade av såret med lite jodopax.

Jag sov så oroligt under natten och fantasin målade upp en massa hemska scenarion. På morgonen ringde jag direkt till min vanliga veterinär Anders. Han kom ut vid lunchtid. Han började med att känna på leden och konstaterade att jag inte behövde åka iväg och röntga för det kändes bra och han trodde inte på några skelettskador. Sedan tempade vi Dominans. Hade han haft förhöjd temp skulle det tyda på infektion i leden men tempen var helt normal. Nu ska han bara gå i hagen med endast Domina så det inte blir så mycket rörelse och så ska han få antibiotika och smärtstillande som även är inflammationsdämpande. Jag är så glad att det inte var så farligt som jag befarade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0