Om Miljon

Förra lördagen när jag hade ridläger fick Anders åka och hämta hem Miljon efter operationen. Han har varit pigg hela tiden och nu till helgen hade jag planerat att han skulle vara med. Nu fungerade inte det för på operationen hade de plockat av honom skorna och hovslagaren kommer inte förrän nästa vecka. Miljon har väldigt bra hovar men de var lite för långa för att kunna gå barfota utan att de skulle trasas sönder.

Jag har köpt en jättedyr medicin till Miljon också. Han har en plattink på bakdelen. En sådan går inte att operera bort så den här salvan fungerar ungefär som när man penslar en vårta. Jag ska stryka på den varje dag i sex dagar och sedan med ett visst intervall om den inte har gett sig. Salvburken är inte stor men den kostade nästan 1100:- så jag hoppas den är effektiv.


Miljon och bakom honom Miljard

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0