Om hon fått plats i badkaret

I dag var det dags för den första turen med vatten till betet. Jag har en stor tunna som jag med hjälp att traktorn kör iväg till hagarna och så fyller jag i vatten med en grov slang i ett badkar. Eftersom jag flyttade iväg Mia och Elin igår åkte jag direkt iväg på morgonen för att ge dem vatten.

De blev så glada när jag kom. Det berodde nog inte på törst utan på att de var sällskapssjuka och undrade var resten av flocken var. Jag skrubbade ut badkaret med lite vatten och Mia stod hela tiden bredvid mig och kollade vad jag gjorde. Sedan fyllde jag i hela tunnan.

Nu började det roliga. Jag lova,r hade hon kunnat hade hon krupit ner i karet. Hon stoppade ner hela huvudet och gjorde världens sjögång. Nästan hela huvudet var under ibland. Benen vevade hon med som att hon ville kliva ner i badkaret och hade det bara varit lite större så ....
I sommar får jag försöka ordna en badplats åt Mia för det var uppenbart något hon längtade efter. Tyvärr var inte kameran med så jag kunde inte föreviga det.


Mia, en ponn som verkar älska vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0