Fåren på utflykt

På förmiddagen såg jag fåren nere vid Nergården. De stod och funderade på om de skulle gå ut på gärdet. Det märks att de känner att gräset snart kommer börja växa för de strosar runt överallt och letar.

Resten av dagen såg jag inga får så jag kollade på vägen och det verkade vara spår bort mot Börsnäs. Börsnäs är en gård drygt en km från oss. Där brukar fåren gå på sommaren och beta. Det har hänt under årens lopp att de gått både hem och dit på egen hand.



När Anders kom hem fick han skjutsa bort mig och sedan började jag gå runt i hagarna och på vägen för att se om jag hittade spår efter dem. De hade varit in i några hagar men jag kunde inte hitta några får. På vägen tyckte jag att spåren verkade gå både bortåt och hemåt men jag var inte riktigt säker. Efter en timmes letande gick jag hem. När jag kom in på gårdsplanen ropade Anders från huset att han just fått syn på fåren på baksidan av stallet. Där stod de i godan ro och mumsade ensilage.

Bra att de var hemma och det hela gjorde att jag fick lite motion genom promenaden så det kändes OK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0