Betessäsong

Vilket fantastiskt väder. Det känns nästan som sommar. Det fullkomligt exploderar i naturen. Helt plötsligt finns det små löv på björkarna och fälten och beteshagarna är så gröna och granna. Dags att börja få ut lite hästar på bete. Det har inte blivit så långt gräs än men de som inte behöver så mycket är det helt lagom till.

Jag tog ett snabbt varv runt en av hagarna på Börsnäs och lappade lite hastigt. Jag ska ta en ordentligare tur nästa vecka men just nu vill jag bara ha iväg hästarna och jag har så mycket annat som ska hinnas med under veckan. De första som flyttades iväg var Elin och Mia. I morgon får Henry och Mulle flytta efter. Sedan ska jag börja fundera på var jag ska placera de andra.


Mia på bete

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0