Vår första pappa med barn

Nu i helgen har jag haft ett mamma-barnläger och för första gången var det en pappa som kom med sitt barn. Pappor har alltid varit välkomna men de som varit här tidigare har alltid kommit med hela familjen. Det blev alltså premiär den här helgen när det nu bara var en pappa med barn.

Som vanligt var det väldigt roligt och trevligt att ha ett ridlägergäng här. Det är spännande med alla människor man möter. Det som verkligen inspirerar är när man märker att både små och stora utvecklas under dagarna de är här. Det kan gälla i ridningen men även hur trygga och säkra de blir med hästarna. Många får också en större förståelse för hästen som individ.


Alla lärde sig att förstå hästen bättre

Min hjälpledare var väldigt uppskattad och en förälder gav henne väldigt bra feedback. Det gladde mig för hon är så duktig och att få höra att man är uppskattad och även få veta vad det är som gör att de är nöjda är värt väldigt mycket mer än bara ordet bra. Även om man förstås blir glad av det också. Vi borde verkligen ge varandra mer feedback.

I mitt arbete i Horse Assisted Education har jag även kurser i kommunikation. Där ingår att träna på att ge och ta feedback. När jag utbildade mig övade vi mycket på det och jag känner att det blivit mycket lättare att göra det numera och att det lättare kommer som något naturligt. Lättast är det när man tycker något är riktigt bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0