Slut på semestern

Nu har jag haft 5 sköna dagar i Skåne. Jag brukar åka dit varje höst och hälsa på mina barn. Det känns lättare för varje gång att köra milen dit ner och så hem igen. Till Lund tog det fem och en halv timme denna gång. Jag bodde först hos Ola och fick se hans nya lägenhet. Gammal härlig med rejält högt i tak, valv i hallen och andra trevliga detaljer.

Efter ett par dagar åkte jag över till Kristianstad där Martina bor. Vi tog en fika när jag kom och sedan for vi ut till utkanten och gick i ett par skoaffärer. Kom hem med både nya mycket snygga stövletter och ett par festskor. Båda var ovanligt sköna att både gå i och ha på foten. Jag brukar alltid ha problem att hitta skor. Två par nya gummistövlar blev det också. Jag brukar förbruka ett antal varje år i arbetet. Tycker de oftast spricker i kanten.

Väl hemma igen kastade jag mig i traktorn och har nu kört undan alla balarna från sista ensilageskörden. Det skulle komma mer regn så jag fick bråttom när jag hörde det. Jag hade hoppats på att det skulle vara uppehåll ett tag för det blir spår på vallarna, i synnerhet när man kör med den tunga balen i gripen. Men jag vågade inte vänta mer för det tycks bara fylla på med mer regn hela tiden. Vallarna klarade sig ganska hyfsat så det var ett bra beslut.

Oj vad mörk Dominans blivit men han hade tunnat ur lite när jag varit borta. Han behöver verkligen sitt kraftfoder och mycket tid för att hinna äta upp det. Jag hade tänkt lägga ut en ny bild på honom här men kamerasladden verkar blivit skadad så det gick inte att föra över bilderna. Det får bli en som är tagen tidigare i stället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0