Skitgöra

Så är det dags att förbereda allt inför vintern. Det som står på tur är att tömma och göra rent i de olika lösdriftsfacken. Jag startade med det som Mullegänget gick i i vintras. Jag lastade dyngan direkt på gödselspridaren som jag varefter den blev full åkte ut på en åker och sprätte ut gödseln. Det blev fem lass.

Därefter flyttade jag över till Tottegängets avdelning. Här kan vi snacka om skit. Det kommer bli minst 10 fulla kärror. Tottes gäng gick under vintern på obegränsat med foder och uppenbart så blir det dubbelt upp med dynga av allt ätande. Jag hann ca en tredjedel av den så där kommer jag fortsätta i morgon.


Så här halmat och mysigt ska det bli när allt är klart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0