Puh, vilken dag

Var tvungen att gå upp extra tidigt idag för att hinna allt som skulle göras. Kl 15.00 skulle jag vara klar och bilen packad för färd till Stockholm och uppvaktning av min mamma på födelsedagen. Jag är ingen morgonpigg människa så tidiga morgnar är inte min förtjusning. Efter en snabb frukost tog jag itu med sysslorna. Det var massor som bara måste vara klart och varefter lastade jag in i bilen för allt skulle med till Stockholm.

Så var det dags att fixa födelsedagspresenten. Full fart ut i skogen och plocka trumpetsvamp. Kantareller hade jag plockat redan dagen innan. Trumpetsvampen är fantastisk i år. De är jättelika och de dyker upp på massor med platser. Svamp som present brukar vara väldigt uppskattat.



Tog med mig några fårskinn i bilen också eftersom det var en kund som ville köpa. Skinnen är så fina så det är nästan svårt att skilja sig ifrån dem. Varje skinn är unikt i färg och lock. Jag har nästan bara stora skinn och de håller väldigt hög klass.



Det känns skönt att nu vara hemma igen från den stora staden. När man svänger av från 57:an så blir det alltid så lugnt. Inte en massa möten och mera mörker. Är nu väldigt mätt och belåten efter en god födelsedagsmiddag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0