Nya beten

Har ägnat dagen åt att röja upp på gården efter några väldigt intensiva dagar. Det var också dags för några av hästgrupperna att byta bete. I lördags flyttade Bilbo, Chassi och Balett till ny hage. Innan hade jag plockat en del fin svamp som fanns där. När hästarna väl är där blir det mycket som går sönder när de går runt.

I dag gick vi över med Mulle, Henry, Mia och Elin till Börsnäs där de fick två stora hagar att gå och beta i. Till Henrys förtjusning hade det även ramlat ner en massa äpplen under äppelträdet så han ställde sig genast där och smaskade. Sedan var det Totte, Rasmus och Grattis tur att också flytta till en hage på Börsnäs. De släppte vi på vallen som hunnit växa till sig ordentligt. Om det inte blir alltför dåligt väder framöver så kommer de kunna beta där i flera veckor.


Så snygg han är vår Rasmus

Om ni undrar hur jag har det med min onda fot så kan jag rapportera att jag fortfarande bara kan ha gummistövlar på mig för foten är bred av svullnaden. Jag linkar fram och försöker att inte belasta lilltån för mycket. Att gå 5 km som det blivit idag vid hästflytten är ingen höjdare.

Kommentarer
Postat av: martina g

Fin bild!

2010-09-29 @ 07:55:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0