Loppis

Idag har jag varit på ett riktigt loppis. På ett äkta loppis ska det vara riktigt billigt att handla. Då känns det som att det bara är fynd och skulle man ångra sig så behöver man inte gräma sig.

När man gick mellan stånden så var inget prissatt men efter att man frågat på några saker insåg jag att här var allt billigt. Det var en stor blandning mellan försäljarna. En del stod med familjen och sålde urvuxna leksaker och kläder och några var äldre som säkert rensat ur lite från sina skåp.

Det blev många små inköp. Flera glaskannor till Nergården för att använda till saft mm, glasskål, får till fårrummet, tavla med krokar, oljemålning som jag gett till min son Ola (den blev verkligen kanon till hans färger och möblemang) hästspel för de mindre att spela på läger och en bok av Mounty Roberts om hästar. Sammanlagt handlade jag för 130:-.

Kul för liten summa och jag är riktigt nöjd med mina inköp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0