HInner nog

Ni som läst mina tidigare inlägg såg hur mycket jag skulle hinna med under en period. Nu börjar det faktiskt kännas som att det fixar sig.

I dag pajade knivarna på slåttermaskinen när jag kom åt en sten så det sista gärdet får helt enkelt vänta. Jag har strängat de andra så nu ligger det klart för balning. I morgon kommer Affe som brukar bala åt mig. Än så länge inget regn.


Gärdet bakom huset blev det inte så mycket på eftersom fåren gått där och betat en del

Jag blev klar så pass tidigt så jag hann rida ett pass på Henry. Jag har läger nu på fredag - söndag och han är alltid så busig om han inte gått regelbundet. Det blev en hel del hopp och skutt men sedan skärpte han till sig och jobbade på väldigt bra. Det sitter mycket trastar i häcken vid ridbanan och äter bär just nu och det tyckte Henry var läskigt. Det utlöste en del  bockande. Han kändes ovanligt pigg även när han kom till ordentligt arbete.

Jag har just upptäckt hur bra svampkorgen passar i fyrhjulingen. Jag har en låda och där kunde jag ställa ner korgen. När jag körde vatten till Bilbogänget passade jag samtidigt på att plocka lite svamp.


Champinjoner, kantareller och guldkremlor har hamnat i korgen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0