Mamma-barnhelg

Det var ett tag sedan vi hade mamma-barnläger men nu är det dags igen. Den här gången bor familjerna med självhushåll. I Åstugan bor två familjer som känner varandra coh i Lillstugan är det sex som även de känner varandra. Nu när det inte är någon matlagning för mig så hinner jag vara lite mer i stallet och det är kul.

När det börjar bli höst och det blir så här klar och kall luft kan hästarna bli lite mer på men de har skött sig så bra. Jag har lyckats para ihop Bilbo med en mycket passande tjej som verkligen kan ta honom på rätt sätt. Det är roligt när det blir så bra. Även Elin som är lite känslig har fått en ryttare som får henne att för det mesta gå ganska lugnt.


Elin

Vid lunchuppehållet tog jag och min stallhjälp in Bouchette, Domina och Dominans. På Dominans måste jag byta en tuss med jodopax varje dag. Den sitter instoppad i hålet som blivit efter att hovbölden avlägsnats. Han var så duktig idag också. Lyfter hoven helt fantastiskt och nu har han även fått väldigt bra balans. Dominans tycker det är så kul med all aktivitet på gården. Han kommer fram till staketet och är så social om det kommer människor och passerar det hästar måste han bara var med och titta och gå bredvid i sin hage.

Kommentarer
Postat av: Eva Stein

Tack för en härlig och lärorik helg. Vi var alla väldigt trötta men nöjda på söndag kväll. Min dotter som var så irriterad på att hennes ponny stannade i början pratar bara om Chassi nu och längtar att få träffa henne igen! Höst och hästhälsningar från Eva och övriga gänget i Lillstugan

2010-10-13 @ 14:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0