Gäster på B&B

Den här helgen har vi gäster på vårt bed and breakfast. De bor i två dagar och i morgon har de bokat en ridlektion. I morse skulle de iväg väldigt tidigt så då var det bara att pallra sig upp kvar ti sex på morgonen för att göra frukost till dem. Det gick ganska bra att gå upp men inte är det kul när det är kolmörkt ute. Vad bra jag har det att jag nästan aldrig behöver gå upp när det är mörkt. Efter att jag gjort frukost åt dem och städat undan så gick jag och la mig igen. Slumrade in ganska snabbt men att lägga sig så där är inte bra. Jag var helt död när det var dags att gå upp igen.



Nu i natt är det dags att ställa om klockan. Varför ska man göra det egentligen? Det är så tråkigt när det blir så mörkt på eftermiddagen redan. Nog måste alla tycka att det vore enklare om vi slapp dessa tidsbyten. Funderar på om jag ska ha kvar min väckarklocka på den gamla tiden och gå upp den tiden som jag alltid brukar göra. Det gäller bara att komma i säng i tid också annars tappar man en timmes sömn per natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0