Första tentan

I dag har jag varit parkerad vid datorn i stort sett hela dagen. Det är dags att lämna i den första tentan på kursen Ledarskap och coaching. Det är kul med lärandet och föreläsningarna de lägger ut har varit bra och intressanta. Ett riktigt mäktigt kapitel skulle läsas inför uppgiften. Boken är en tungläst volym med ganska svåra texter men det gick ändå relativt lätt att ta sig igenom sidorna. När det är något som intresserar en känns det lättare men den gick inte att läsa när jag var trött för då fladdrade tankarna iväg och det var helt omöjligt att hålla koncentrationen.

Nu har jag filat på det jag skrivit och jag har fått ihop det antal sidor lite drygt som var önskemålet. Återstår att se om läraren tycker att man belyst frågeställningarna på rätt sätt. I första tentan har jag undersökt och reflekterat kring Svenska ridsportförbundets dressyrtränarutbildning när det gäller utbildningen i ledarskap.

I helgen hittade jag en död räv i en lösdrift. Jag såg den dagen innan vid gödselplattan och den sprang och gömde sig bakom urinbrunnen när jag kom. Inte så normalt så jag misstänkte att den var drabbad av rävskabb. När den låg där död verkade den inte skabbig men man såg att det var ungräv. Tror den har svultit ihjäl. Mamman kan ju ha råkat ut för något och att den inte klarat sig på egen hand. Vet faktiskt inte hur länge de följer sin mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0