Tom brunn

Vad konstigt lite vatten det är i elvattenkopparna tänkte jag och blev lite misstänksam när det var så på två ställen. Anders hade lagt ut en slang så att jag lätt kunde fylla en balja åt Mia eftersom hon inte är sams med vattenkoppen. Jag kollade vid den kranen först och upptäckte då att den inte var riktigt frånslagen. In i sadelkammaren och där kom inte en droppe vatten så det var bara att ta sig upp för den branta backen och gå bort till vårt pumphus. Där kikade jag ner i brunnen och såg att allt vatten var slut. Pumpen stod och gick för fullt och försökte fylla upp utan resultat. Jag fick slå av den. Letade sedan fram baljor och hinkar och körde ut vatten från Nergården med traktorn. Känns så onödigt att tiden ska gå till sådant. Tur att det inte är sommartorka utan fukten i marken har gjort att brunnen fyllt på ganska snabbt.


Mia gillar inte att dricka i vattenkopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0