I naturen

Precis när jag skulle gå ut efter frukosten upptäckte jag att vi hade fint besök vid vårt fågelbord. Där var herr och fru fasan. De gick och pickade upp alla frösmulor från fågelbordet. Efter en liten stund kom hackspetten flygande och tänkte landa på stolpen. Då burrade fasarnera upp sig och bredde ut vingarna coh gjorde små utfall mot hackspetten. Det såg för kul ut. I alla fall höll den sig på lite avstånd ett tag men sedan lyckades den ta sig fram och när den väl satt och åt så brydde sig inte fasarnerna om den längre.


Fasanerna under fågelbordet


Lägg märke till hackspettens pose vid fågelbordet

När Anders kom hem på kvällen tog jag med honom på en promenad ner mot brevlådan. Det var mörkt ute men jag tog med en ficklampa. Hade sett så spännande djurspår i snön på dagen och nu ville jag visa dem för honom. Jag har en bok som handlar om djurspår så den hade jag redan letat fram. Det var spår med fyra små tassar och så såg man tydliga avtryck av klorna som spretade ut. Jag försökte ta en bild men den blev väldigt otydlg. Jag har inte hunnit kolla så noga i boken men vi lutar åt att det är någon typ av råtta/mus som lämnat spåren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0