Inte samma åsikt

Jag söker ju en fodervärd till Bilbo. Men tänk vad viktigt det är att hitta någon som har samma syn på hästen som man själv. I dag blev jag varse att det kan skilja rätt mycket. En intresserad ringde och efter att vi pratat en stund säger hon: Det kanske inte är så bra att han är känslig för då kanske han inte tål när min dotter ska träna sig på hoppning. Han kanske inte klarar av ryck och otakt i språnget.
Jag svarade då att det är väl lämpligt att man först blir så bra på att rida så man sedan kan vara följsam när man hoppar. Mamman säger då att man måste träna tidigt och det måste ponnyn tåla så då kanske Bilbo är för känslig. Tack och lov för att vi kom så långt i samtalet så man inser att hon såg hästen som ett verktyg och inte som en härlig kompis som man försöker behandla så väl det bara går.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0