Djurfoder

Här kommer bilder på foderburen som står inne i en lösdrift.


Henry och Elin kikar nyfiket på vad jag gör

Hästarna står en stor del av dygnet och äter ändå så räcker det att fylla den en gång per dygn. De är ju fyra som delar på maten.





Jag har en bal utanför hagen som jag tar av och kör in i skottkärran till Mullegänget. Fåren som går lösa på gården äter vid balen när de får lust. Innan snön kom gick de och betade på gärdena också och under natten går de in i fårhuset och lägger sig. Enkelt och praktiskt sätt att ha dem på när de sköter allt själva. I fårhuset har de en elvattenkopp så jag behöver inte tänkta på något annat än att lägga på lite ny halm ibland i deras ströbädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0