Blir alltid så glad

I dag red jag på Bouchette och som vanligt så blir jag så glad av det. Det är något väldigt speciellt med den hästen. Det räcker med att jag suttit en stund på henne och kanske bara lunkat en bit så kommer glädjen och den härliga känslan direkt.

Vi har ju dansat lite tidigare men idag ville jag upp så jag kan börja mjuka upp henne mer i sidorna. Vad hon är lydig. Jag har glömt bort att hon blixtsnabbt svarar på mina hjälper och alltid gör det jag ber henne om. Vilken häst jag har. Hennes skada i bogen gör att det känns lite märkligt i gången men jag tror att det kommer försvinna mer och mer ju mer jag kan börja stärka henne.

Jag längtar till i morgon för ytterligare en liten ridstund. Vi håller oss till skritt för hon har fortfarade lite aktivitet i hoven med hovbölden och dessutom hade hon tappat skon på samma hov. Fast den får hon nog på sig på torsdag för då lovade hovslagaren att komma.


Bouchette


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0