Nyheter på Rocklösa

Jag har nu planer på att utvidga verksamheten på Rocklösa med att hyra ut till företagskonferenser och till de som vill hyra hus för en släktträff, födelsedag, bröllop osv. Jag håller nu på och funderar kring vilka aktiviteter man kan erbjuda som ett plus till vistelsen här. De som åker på konferens vill ofta ha något på några timmar och när det gäller en födelsedag kan det vara kul att göra något tillsammans och kanske ge det som present till jubilaren.

Idéen till att använda Nergården till konferens fick jag av en HAE-kompis. Direkt när hon kom hit såg hon möjligheterna och hade bl a förslag på aktivitet där man kunde laga mat tillsammans i köket. Just att vara många i köket och laga mat tillsammans testade vi i våras vid ett födelsedagskalas. Det var jättekul och köket är som gjort att vara många att arbeta i. Eftersom födelsedagskalaset blev så hellyckat med hela upplägget tänkte jag att det kan passa fler att göra likadant. Jag har redan ett jaktgäng som hyr en helg varje år men det skulle vara kul om Nergården utnyttjades ännu mer. Behövs fler sängplatser kan även stugorna utnyttjas.



Nu ska jag spåna vidare kring det hela och försöka sätta ihop något inför sommaren då jag träffar så många föräldrar. Ett gyllene tillfälle att sprida information om sin verksamhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0